fredag 14 oktober 2011

Udaipur

Nu ar vi i Udaipur, en mysig "liten" stad langre soder ut. En natts tagresa tog oss hit, dar jag sov bekvamare an pa nagot av hotellen hittills. Det ar skont med lite lugnare omgivningar. Staden ar uppbyggd kring en stor sjo. Vart hotellrum har balkong med sjoutsikt samt en stor takterass med restaurang. Igar akte vi en battur till ett stort palats som byggts mitt ute i sjon. Vattnet sag rent och klart ut, men tittar man lite narmare inser man att sa inte ar fallet. Indierna anvander sjon bade for toabesok, simturer, bad, kladtvatt och dricksvatten. Har ar vi inte langre de enda europeerna, det ar en ratt valbesokt turistort. Vilket just nu ar skont, vi far vara mer ifred. Har finns massvis med sma affarer som saljer sadant som turister intresserar sig for, det erbjuds massage, yoga, matlagningskurser, ridturer...Ikvall ska vi pa en kurs och forhoppningsvis lara oss lite indisk matlagning. Sa att det inte slutar som efter min forra Indienresa, vaskan full med kryddor men utan kunskaper i hur man anvander dem. Nu skaffar jag kunskaperna forst, kryddorna sen.

Imorgon tar vi flyget tillbaka till Delhi. Sedan en hotellnatt och dagen darpa flyger vi hem sent pa natten. Det ar varmt, nastan sa att jag blir sugen pa en simtur i sjon. Ska bli skont att komma hem till den svenska hosten!

Inga kommentarer:

 

www.emmaimadrid.blogspot.com