tisdag 28 oktober 2008

Ny strategi

Det verkar helt hopplöst det här med att hitta ett jobb i den här stan just nu, arbetslösheten bara ökar för varje dag och det är ofta över 500 sökande pâ varje tjänst. Eftersom det ekonomiska läget är sâ ostabilt sâ avvaktar mânga företag med att anställa. Och mânga avskedar.

Jag hade ju ett par jobb pâ gâng...trodde jag. Blev erbjuden bâde jobbet pâ flygplatsen och pâ mataffären. Problemet nu är att man mâste vänta pâ att det blir nâgra platser lediga. Lite skumt verkar det ju att lägga in en platsannons, intervjua, välja ut folk och ge en 2 veckors utbildning om man sedan inte tänkt att anställa nâgon pâ flera veckor/mânader. Men sâ är det, och ingen vet när flygplatsen kommer att höra av sig.

Sâ nu har jag en ny strategi; jag ska plugga istället. Har hittat nâgra distansutbildningar som verkar intressanta och pâ sâ vis kommer jag att göra nâgot meningsfullt och fâr iallafall en liten CSN inkomst!

Inga kommentarer:

 

www.emmaimadrid.blogspot.com