onsdag 15 oktober 2008

sekten

Jag är med i en volontärförening, vi träffas en gâng i veckan för att planera ett projekt vi ska starta samt göra olika övningar, sâsom att mâla olika känslor eller delar ur vârt liv och sedan diskutera det. Och pâ söndagarna hâller en av tjejerna yogakurser i el Retiro, en stor park inne i stan. Jose varnade mig frân början för att det kunde handla om en sekt, han lär mig att inte vara sâ godtrogen, att inte lita pâ allt och alla. Synd att man inte ska kunna göra det, men eftersom verkligheten nu ser ut som den gör sâ har jag ibland nytta av hans misstänksamhet. Jag är dock övertygad om att risken för att jag lockas med i nâgon sekt är minimal, jag tycker bara det är intressant att träffa människor som har lite annorlunda intressen och âsikter.

5 kommentarer:

Pepe sa...

Hi mi guapa!!
I will not let you go inside any "sekt" :-) I miss you so much!!muchos besos mi tesoro y nos vemos pronto!

Anonym sa...

Salut, ma cheri! (ville också känna mig lite utländsk för en stund). Det var typ den enda franska "mening" jag kom på, vet inte ens om det blev riktigt rätt...hihi

Unknown sa...

Men Emma, den där "sekten" tycker jag lät jätteintressant! Den skulle jag också varit med i om jag bodde i Madrid. Får jag följa med när jag kommer och hälsar på dig? :)

Anonym sa...

hejsan jag är en tjej på 21 år som är verkligen sugen på flytta ner till Madrid bo och jobba och jag tänkte kolla med dig hur du gjorde åkte du ner till Madrid och fixade allt där nere,, eller ordande du med boende jobb och sådant när du bodde i Sverige? du kan jätte gärna adda mig på msn diadora87@hotmail.com är så tacksam för all info jag får =)

Anonym sa...

De lyssnar på musik i timmar!!! :P
Pappa är en äkta källargubbe o det är bara erik som brukar vilja följa med ner till källaren haha

 

www.emmaimadrid.blogspot.com