torsdag 13 november 2008

CSN är bäst!

Trodde jag väl aldrig att jag skulle skriva, efter att under hela studenttiden klagat pâ deras snâlhet. Jag är just nu glad och tacksam för att de finns och för att de ger mig lite bidrag för den utbildning jag gâr. Sâ nu familjen, nu blir det lite julklappar trots allt =) Tänk att vi har den möjligheten att pengar för att studera, när man i sâ mânga andra länder mâste betala för sin utbildning. Och vad enkelt allt gâr när myndigheterna har hemsidor där man kan sköta de flesta ärenden. Och när de till och med anger hur lâng behandlingstid de olika ärendena beräknas ha!
Och man slipper, som här, uppsöka myndigheten och bli hänvisad till en massa olika instanser för att fâ en "oficiell stämpel" pâ alla dokument.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emma, vad betyder los inco crocodilios?

/kusin

emmaimadrid sa...

Hej kusin!! De fem krokodilerna =)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com