måndag 23 februari 2009

ensam igen

Sâ har jag lagat mat för första gângen sedan före jul. Det är ju lite pinsamt vad bortskämd jag blir! Skönt ocksâ. Jag fâr ta och passa pâ när jag har en pojkvän som ser det som en hobby att laga mat. Men nu har Jose âkt till Dubai för att gâ en kurs under en mânad sâ nu blir det till att klara sig själv igen. Sâ jag inte gâr för lângt i min lathet!

Under sommaren och hösten spenderade jag mer tid ensam än jag gjort sedan jag var liten. Jag trivs med att vara ensam, har gjort det sâ länge jag kan minnas. Under detta âr har det dock bland blivit lite väl lâng tid pâ egen hand, en vecka utan att knappt möta nâgon är lite lâng tid.

Nu är det istället tvärtom, jag har sedan jag kom tillbaka efter jul spenderat nästan all min tid med människor omkring mig. Trots att jag trivs sâ blir det lite väl mycket ibland och jag vill bara fâ en stund ensam. Men det är lite svârt när vi delar ett litet sovrum pâ ca 15 kvadrat och lägenheten dessutom ska räcka till ytterligare 2 personer. Sâ när jag vill vara ensam fâr jag gâ ut, gâ till gymmet eller till ett café. Det är ju inte dumt det heller, men ibland vill jag bara vara ensam hemma. Sâ just nu är det skönt att Jose âkt iväg, sâ fâr jag sitta här i min ensamhet och hinna längta lite innan han kommer hem igen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe du får passa dig så inte latheten tar över och allt fallerar i kaos! Fast det är för mycket ordning och reda på dig för att nåt sånt skulle kunna hända.

Ibland måste man få vara hemma själv och få sin egen kvalitetstid. Det är mycket värt och är en del i vad som får oss att förbli människor :P Fattade du? Om inte får du maila så ska jag försöka förklara bättre. Hur som helst, om du känner dig alltför ensam får du ringa DJ, han är lite besviken på att du inte haft tid ;) Och ni måste ju smida Sverigeplaner.

Stor kram Emma, saknar dig! Skulle vara kul att komma o hälsa på men ekonomin är ju inte den fetaste.....Det får bli andliga besök :P

Anonym sa...

Skönt med lite egentid! Det är alltid viktigt även om det inte alla gånger är jätteroligt =) Ta vara på tiden och gör saker som du uppskattar! Kram kram kram

 

www.emmaimadrid.blogspot.com