lördag 30 maj 2009

Minisemester

Jag har varit i Marbella tvâ dagar pâ en minisemester. Har upplevt det som brukar förknippas med "bo i spanien-liv", dvs sol, bad och god mat. Fâtt liite solbränna. Och, det bästa av allt, träffat Âsa!

Mellan Madrid och Marbella är det 7 timmars bussresa, men en mycket billig och snabb sâdan. Nattbuss är bra pâ det sättet, om man bara lyckas sova. Pâ hemresan var det till att börja med lite problem med den saken. Precis bakom mig satt en STOR man och snarkade högre än jag nâgonsin hört nâgon snarka förut. Och dessutom blâste han ut luften med hela den stora kroppens styrka. Det var helt omöjligt att sova. Jag vaknade med ett ryck sâ snart hans snarkningar kom igâng. En annan passagerare knuffade till mannen varje gâng han somnade till, men han somnade alltid om igen efter bara nâgra sekunder. Sâ jag bytte plats och sov sedan skönt resten av resan.

Imorgon är det dags för del tvâ av min lilla kurs. Âterkommer med rapport om hur det gâtt!

2 kommentarer:

MammaGerda sa...

Billig kanske den var men snabb? 7 timmar lät inte alls som snabbt :) och usch för jobbiga människor! jag tampas med en snarkkraftig byracka allt som oftast och DET är jobbigt. Hur är det annars?

Sofia sa...

Skönt med semester!! Härligt att du hann träffa Åsa när hon var där också =) Visst har du fått post från oss eller har det inte kommit fram?? Kram kram

 

www.emmaimadrid.blogspot.com