fredag 15 januari 2010

Nyheter

Då kommer här lite nyheter. Visserligen kanske inte så nya för alla. Jag har sagt upp mig från mitt jobb och nu återstår 2 veckor. Mitt mål är att hitta ett intressant jobb i Sverige och för att kunna göra det behöver jag vara beredd att komma på intervju om jag blir kallad, vilket är rätt svårt så länge jag arbetar här och inte kan ta semester med kort varsel. Efter mycket tvivel kändes det ändå rätt när jag väl tagit beslutet och pratat med chefen. Jag har trivts väldigt bra både med jobb och med att bo här, men nu känner jag att det är dags för en förändring. För att sysselsätta mig tills jag hittar något nytt har jag börjat plugga ett par psykologikurser på distans. I början av februari kommer jag hem. Och så till den vanliga frågan: men Jose då?? Han stannar här tills vidare och det känns helt ok. Självklart skulle jag ju helst ta honom med mig men världen är liten och Spanien är nära och förr eller senare kommer vi att bo tillsammans igen. Huvudsaken är att vi båda vet att det är det vi vill och det vet vi. Det känns viktigt att båda får ägna sig åt det vi trivs med och just nu är detta den bästa lösningen.

3 kommentarer:

sophie sa...

Oj vilken trevlig nyhet! Du är så välkommen hem så! :D

Marie sa...

Gud va kul Emma!! Hoppas du hittar något bra jobb och får göra något som du vill hålla på med. :)

Sofia sa...

Jag hoppas på det bästa! Vi fick svar på de flesta frågorna i allafall =)
Kram på dig och välkommen hem!

 

www.emmaimadrid.blogspot.com