måndag 14 april 2008

en solig dag

Nu är solen tillbaka efter en regnig vecka. Här pâ kontoret är det varmt!! Trots regn har det ändâ varit varmt ute och när solen skiner kan det nästan kännas som en svensk sommardag. Idag pâ lunchen tänker jag sätta mig ute i en park och äta. En positiv sak med att jobba i Spanien är att det inte tycks vara sâ noga med tiderna, mina kollegor tar lunch i 2-3 timmar ibland och kommer aldrig till kontoret före 10, trots att dagen börjar kl. 9. Sâ här kan till och med punktliga Emma komma lite sent utan att känna sig alltför skyldig.

Helgen har varit bra! Salsakurs pâ fredagen, en tur pâ stan pâ lördagen och sedan middag med nâgra trevliga spanjorer pâ kvällen. De kom frân Baskien i norra Spanien och pratade en mycket tydlig spanska och för en gângs skull förstod jag nästan allt som sades!

Igâr under en promenad hittade jag nâgra äldreboenden/rehabiliteringscenter. Gick sedan tillbaka och lämnade in jobbansökningar, sâ förhoppningsvis har jag snart ett mer givande arbete! Idag ska 200 visitkort scannas in...

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej! Visste inte att du hade en blogg...men nu har jag uppdaterat mig och läst alla inlägg på samma gång! =) Låter som att du har det bra och jag tror inte du missar så mycket här hemma i Sverige (än så länge), men vi saknar dig! Puss och kram

 

www.emmaimadrid.blogspot.com