onsdag 9 april 2008

jag är ingen businessman

Jag sitter här pâ mitt fina kontor och äter äpple. är rädd att kladda ner eftersom allt är sâ nytt och fint. Till och med papperskorgen är fin, klädd i läder pâ insidan, och lämpar sig inte för att slänga kladdig frukt. Känner redan nu att jag inte kommer att bli kvar här sâ mânga mânader, inte alls rätt miljö för mig. Jag vill ha ett jobb där jag möter människor. Här möter jag nästan ingen, bara en dataskärm. Och mina kollegor är inte sâ pratsamma, de fâ meningar de säger handlar om arbetet och jag är inte sâ insatt i hotellbranschen. är inte särkilt intresserad av att bli heller. Men jag ska hâlla ut till sommaren âtminstone, alltid blir jag nâgra erfarenheter rikare!

Helgen har varit bra, jättetrevligt att gâ pâ spanskt bröllop. Flamencobröllop. De spelade ingen bröllopsmarsch utan flamencomusik. Bröllopet ägde rum i en kyrka i en mysig liten by i södra Spanien, där Joses familj har sommarstuga. Roligt att titta pâ alla finklädda människor och hälsa pâ alla kusiner! Bilder kommer snart...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Johannes har visat mig en fantastisk hemlighet. Men denna sida kanske inte är till för morsor? Jättekul tycker jag iallafall det är att läsa och va bra du skriver. Nu kommer jag att bli den flitigaste besökaren här och kanske morfar oxå. hälsningar mamsen.

Anonym sa...

vad fin du o jose var på bröloppet. När är det eran tur då? ;-)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com