måndag 26 maj 2008

Saknad

Idag kommer tvâ av mina kära vänner hit, ser verkligen fram emot att träffa dem!!
Har känt mig lite ensam de senaste dagarna, saknar mina "riktiga" kompisar. Har visserligen lärt känna en del människor här, och eftersom jag delar lägenhet med tre personer är jag aldrig helt ensam. Men det är svârare att hitta människor man verkligen trivs ihop med och det tar tid att komma människor nära. Jag har heller inte direkt ansträngt mig för att leta nya bekanskaper. För det mesta är jag nöjd med att umgâs med de personer jag lärt känna och med Jose. Eller med att vara ensam. Men ibland känns det tomt. Det värmer att veta att jag har sâdana fina vänner i Sverige!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det blir lite ensamt, man är ju van att kunna ringa vänner o familj hur som helst o sen kunna ses.
Kul att du får lite besök :) Å snart kommer du ju hem! Kram

Anonym sa...

Vad kul att få lite sällskap av svenska "gamla" kompisar!! Vi saknar dig här hemma också, men tiden går fort och snart är du iallafall hemma på snabbvisit =)

maggan sa...

ja man ska ju inte använda komentarsfältet till annat än att komentera inlägg, speciellt inte om är dålig på att lämna uppmuntrande komentarer. men alltså barnet har kommit och du svarar inte i telefonen! herregud emma, du är tant till ett barn nu, på riktigt!

om jag minns rätt nu så är det jag som förlorat vadet. grattis till dig, jag börjar sticka på paljettoverallen imorgon.

kram e

 

www.emmaimadrid.blogspot.com