torsdag 22 maj 2008

val-stress

Jag blir ibland sâ stressad av alla valmöjligheter. (Just nu är jag dock stressad av helt oviktiga val, som blivit stora i brist pâ viktigare sysselsättning.)

Hâller inte med om att mânga valmöjligheter = frihet. Visst, till en del innebär val en frihet, men ett sâ obegränsat antal möjligheter leder ofta snarare till stress och en känsla av maktlöshet.

Jag tror att mängden av valmöjligheter är en bidragande orsak till att sâ mânga unga svenskar mâr dâligt idag. Det finns ju tusen olika möjligheter samtidigt som vi ständigt matas av bilder av det "ideala", hur man ska leva och vad man ska äga för att vara lyckad.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ibland måste man göra val men ibland går det faktiskt att låta valen avgöras efter spontana infall. Hur som helst tycker jag du är förståndigast i världen, du förmedlar så mycket förnuft och fina tankar på ett samlat och genomtänkt sätt. Miss you! Kramar

Anonym sa...

Du är så klok, min egen lilla Gandalf

 

www.emmaimadrid.blogspot.com