onsdag 11 juni 2008

ännu en regnig dag...

Nu förvânas jag inte längre, Madrid börjar bli förknippat med regn.
Men idag gör det inte sâ mycket, jag kom i morse tillbaka frân nâgra härliga dagar i södra Spanien och har äntligen fâtt njuta av sol och bad.

Eftersom jag jobbar i ett "fint" affärskvarter är det ordnat sâ att alla affärsmän och -kvinnor kan gâ under tak ända frân kontoret till ett köpcentrum eller till en affärsgata, för att inte blöta ned sina dyra kostymer. Allt för att inte missa ett enda tillfälle att konsumera. Idag var detta tak användbart även för budget-affärskvinnan, som slapp blöta ned sina HM kläder i ösregnet. Jag saknar nu bara ett tak över parken sâ att jag slipper äta min lunch i regn!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har det dåliga vädret även nått Sverige, 10 grader och regn =( Men här hemma har vi inget tak att gå under, inte ens i de finaste kvarteren! Ha det bra så ses vi snart. Puss och kram

Anonym sa...

Hehe det dröjer med giftermål här med :P
Sofia o Sundin lär det väl va dags för snart ;) Barn, hus o kombi.. nu äre bara giftermålet kvar :D

Patrik Edvardsson sa...

hej! tack för stödet på bloggen, och kom ihåg, ett regnigt Madrid är nästan alltid bättre än valfri svensk småstad med solsken, som Karlstad exempelvis:)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com