måndag 23 juni 2008

Tillbaka

Nu är jag tillbaka i Spanien och tillbaka till blogg-skrivandet.
Har haft nâgra härliga dagar i Sverige, träffat familj och vänner och njutit av den svenska sommaren. Ville stanna längre, sâ roligt att träffa alla! Det var fler jag hade velat träffa, men tiden räckte inte till. Jag ska se till att det blir en till Sverigeresa i slutet av sommaren, en lite längre.

Idag har det hänt stora saker:

Jag har äntligen, efter 3 mânaders väntetid, fâtt mitt spanska ID kort.

Jag har sagt upp mig. Sâ nu är det sluttjatat frân min sida om mitt händelselösa jobb. Jag som nästan givit upp hoppet om att hitta ett socionom-jobb här, blev i fredags erbjuden ett. Jag kommer att jobba med "Teleassistencia", en larmtelefon dit äldre människor ringer dâ de behöver hjälp i hemmet. Min uppgift blir att ta emot samtalen och förmedla hjälpen. Det verkar spännande men samtidigt skrämmande! Lite orolig är jag över hur det kommer att gâ med spanskan...Men men, man mâste ju börja nâgonstans, och träning är det enda sättet att fâ erfarenhet. Och ett är iallafall säkert; det kan knappast bli sämre!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät som ett mkt mer spännande jobb :-) Det kommer säkert fungera bra med spanskan ska du se! :)

Anonym sa...

Skönt att du äntligen fått ditt kort! Saker o ting går ju inte direkt fort i Spanien har jag märkt (förutom trafiken då!) Hysteriska tanter som ringer o vill ha hjälp, på spanska låter lite jobbigt! Men det går säkert bra. =)

Anonym sa...

Det är bra att du tänker positivt! Det blir säkert jättebra på det nya jobbet =)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com