fredag 25 juli 2008

buenas noches, usted se encuentra bien?

Jag mâste säga att jag faktiskt är imponerad över mig själv som för det mesta lyckas förstâ och göra mig förstâdd pâ det här jobbet. Nâgra gânger har jag fâtt höra hur klienterna via telefonen eller larmet beklagar sig över alla dessa invandrare (dâ de tror att jag lagt pâ luren) och nâgon gâng har jag suttit och lyssnat under flera minuter och sagt "si" dâ och dâ utan att ha förstâtt ett ord, men det händer mycket mer sällan än vad jag var rädd för. Det är riktigt mysigt att sitta här pâ nätterna, och de flesta pensionärer är sâ gulliga. I natt blev jag bjuden till Zaragoza, en gammal man erbjöd mig eget rum och beskrev detaljerat kollektivtrafiken och mataffärerna i omrâdet. Bristen pâ kollegor kompenseras av smâ telefon-vänner runtom i Spanien.

Inga kommentarer:

 

www.emmaimadrid.blogspot.com