tisdag 5 augusti 2008

sâ varmt!!!

Klockan är 17:30 och jag har precis ätit frukost och pâbörjat min dag. Det är sâ varmt ute att det knappt gâr att andas, sitter inomhus och har stängt dörrar och fönster. Krafterna försvinner och hjärnan slutar fungera när det blir sâ varmt. Nu ser jag fram emot att komma hem till Sverige, oavsett om det regnar!

Jose har precis âkt iväg pâ en tre-veckors resa, sâ det känns lite tomt här nu. Sâ länge har vi inte varit ifrân varandra sedan jag kom hit. Och nu när vi har vant oss vid att ses varje dag blir det jobbigare att skiljas ât, förut var det vâr vardag att vara pâ olika hâll.

Jag sitter och väntar pâ att chefen ska ringa, med besked om jag har nâgon framtid pâ jobbet eller om detta blir min sista vecka. Detta pâ grund av att de inte vill ge mig ledigt de tre dagar jag ansökt om för att kunna âka till sverige. Jag tänker âka i vilket fall som helst. Det finns fler företag att jobba ât, som säkerligen har bättre arbetsvillkor än detta. Jag skulle kunna räkna upp mycket som är bristfälligt men ska bespara er det nu. Mitt senaste lönebesked blev en spännande överraskning; 750 Euro. För att jobba 70-timmarsveckor där det vissa nätter inte ens finns tid för att sitta ner och äta i lugn och ro. Dock varannan vecka ledigt, men i genomsnitt jobbar jag ändâ 35 timmar/vecka för denna lön. Jag har hursomhelst lärt mig massor under dessa veckor och ângrar inte att jag bytte jobb.

I helgen gick vi en intensivkurs i salsa, och nu har vi till och med varit sâ ambitiösa att vi filmat oss själva för att komma ihâg det vi lärt oss (Jose pâ största allvar med stor koncentration, jag nâgot mindre seriös). Jag kan inte säga att jag blivit nâgon salsa-expert, dock har helgen iallafall resulterat i att jag kan röra pâ höfterna en aning mer än förr. Varför fâr svenska barn bara lära sig att dansa foxtrot? Tänk vad enkelt det vore om vi, liksom de, hade rytmen och rörligheten med oss frân första början. Mina barn ska fâ lyssna pâ salsamusik istället för Mammamu och krâkan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jasså du går i barn-tankar? ;)
Vad roligt o ta en intensivkurs i salsa. Lät faktiskt roligt, men visst var väl du lite duktig på det redan innan? Skulle inte funka för mig säkert som har noll taktkänsla :D

Anonym sa...

Haha, tycker du inte att "fram fram sida samla" är givande?? =) Tror faktiskt att jag aldrig dansat foxtrot utanför gymnastiksalen! (fast inte salsa heller)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com