tisdag 26 augusti 2008

utvärdering

Jobb och vänner skulle jag alltsâ skaffa under veckan som gâtt. Det senare tycker jag att jag lyckats rätt bra med. I helgen lärde jag känna nâgra trevliga människor dâ jag var ute och ât med en kompis och hennes vänner. Sâ nâgra nya nummer i telefonboken har jag âtminstone fâtt.

I söndags var jag pâ en flamencobar med min brasilianska kompis och hennes man.
Den allra första gângen jag hörde nâgon sjunga flamenco var i Malaga för nâgra âr sedan. Jag och min kompis var pâ en sâng- och dans uppvisning. Vi hade sâ fruktansvärt roligt ât gubben som sjöng. Han var gammal och skröplig och sjöng med plâgad, konstig, röst och sâg ut som om han höll pâ att fâ en hjärtattack (inte nât att skratta ât om det varit sant, men nu var det ju inte sâ). Vi kunde inte sluta skratta, vi skrattade sâ att dansarna pâ scenen började blänga surt pâ oss.

Sedan gick nâgra âr och jag râkade skaffa en pojkvän som älskar flamencomusik och själv sjunger med sâdan där konstig, plâgad röst. Han har sjungit för mig sâ mycket att jag inte längre tycker att musiken är konstig. Sâ jag tyckte söndagens konsert var riktig bra, dansarna var jätteduktiga. Dansen ser ut som steppdans (iallafall i mina ögon) och kvinnorna har sâdana där prickiga volangklänningar pâ sig.



Och sâ punkt nummer ett, jobbet jag skulle skaffa. Det har ännu inte blivit nâgot sâdant, jag ändrade mig. Tycker det är sâ skönt med semester att jag inte sökt nâgra jobb. Nu har jag äntligen haft tid för sâdant jag tycker om att göra. Gâ promenader, träna, sy, läsa, baka...
Sâ jag känner mig inte stressad över arbetslösheten, har levt pâ 50 Euro denna vecka sâ nâgon ekonomisk kris är det inte ännu. Och vädret är perfekt just nu, inte för varmt och absolut inte kallt. Jag gick en promenad vid 22 tiden och dâ var det fortfarande 25-30 grader. Just nu är det skönt att bo i Spanien!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter riktigt härligt! Här hemma har det blivit riktigt kallt på kvällarna - bara runt 10 grader...Njut så länge du kan och vill, det är du värd efter allt hårt jobb! Kram

Anonym sa...

Jag älskar när josé sjunger flamenco

Pepe sa...

Tack so mycket âsa!!at least one swedish like my singing, Emma just tells me "shut up" when I do it :-)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com