måndag 18 augusti 2008

vuelta

Dâ var jag tillbaka i Spanien, mycket nöjd med mitt Sverigebesök. Till och med resan tillbaka var bra, trots massa timmars väntan pâ Zurich flygplats. Med en bra bok gör det mig inget att vänta. Dessutom kände jag mig rätt hemma, spenderade en natt där en gâng i väntan pâ nästa flyg. Jag trodde att det, liksom pâ andra flygplatser, skulle vara gott om folk som övernattar. Men vid 23 tiden âkte de sista resenärerna. Kvar var jag helt ensam. När jag lâg där pâ en bänk i sovsäcken och kom en manlig städerska pâ skurmaskin och bjöd pâ mackor. Sedan önskade han mig god natt med en klapp pâ kinden. Men det är en annan historia.

Nu väntar en vecka här pâ egen hand innan Jose kommer hem igen. Denna vecka ska jag:
1. Skaffa jobb
2. Skaffa vänner
(Om dessa ambitioner visar sig vara för höga, har jag en reservplan).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läskigt att övernatta ENSAM på en flygplats. Du är så modig! Vad är din reservplan? =) kramar!

Anonym sa...

Haha! Det var faktiskt någon på hans jobb som visade honom =) Så tro inget annat! :D

 

www.emmaimadrid.blogspot.com