måndag 22 september 2008

En liten rapport

Här hâller jag fortfarande pâ med jobbsökning, det är nästan som ett jobb i sig. Dagarna efter att jag beklagat mig över att de inte hör av sig frân nâgot av tjänsterna jag sökt ringde de frân fyra ställen och kallade mig till intervju. Förra veckan tycktes Madrid vakna till liv igen efter semestern. Tvâ intervjuer är avklarade, det första företaget var jag skeptisk till redan innan jag kom dit. Jag satte mig för att läsa om dem pâ internet kvällen innan och hittade massor av negativa kommentarer frân f.d. anställda pâ en sida som hette "trabajobasura" (skräpjobb) och det tycktes vara ett sâdant ställe där man behandlar sina anställda som mindre värda och tar varje tillfälle i akt att utnyttja dem. Har fâtt höra om alltför mânga sâdana ställen här. Idag var jag pâ intervju nummer tvâ. Det företaget verkar mycket mer lovande. Efter mina senaste erfarenheter värderar jag arbetsplatser som är mâna om sina anställda högt. Sâ nu hoppas jag pâ lite tur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för det bra jobbet! =)

Unknown sa...

Hm...låter nästan som att du får starta en egen arbetsförmedling snart! Men jag hoppashoppashoppas att du får det där bättre jobbet! Stor kram!

 

www.emmaimadrid.blogspot.com