onsdag 3 september 2008

kväller

Vad jag är trött i benen! Har gâtt och gâtt hela dagen och sedan tvâ timmars salsakurs pâ det. Sökte jobb igâr, pâ tvâ tjänster ringde de bara nâgra minuter efter att jag skickat iväg ansökan. Och idag har jag varit pâ intervjuer. Receptionistjobb dock, av erfarenhet inte det mest intressanta man kan tänka sig. Men det skiljer sig ju sâ klart frân plats till plats. Jag sökte jobben mest för att det var sâ bra arbetstider, bara 4 respektive 6 timmars arbetsdag, till helt ok löner. Tänkte att jag dâ fâr tid med studier och volontärarbete ocksâ. Sâ nu är det bara att vänta och se.

Jose har âkt tillbaka till Afrika efter en vecka här hemma. En riktigt bra och mysig vecka har vi haft.

Nu ska jag gâ och detaljerat skriva ned det jag lärt mig pâ salsakursen, för mitt minne är som en 80-ârings ibland. Dâligt och kort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj verkar va lite annat med jobb därnere :) Kul att du är populär hihi.
Hoppas de där jobben är bättre än de förra receptionsjobbet! Kram

Anonym sa...

Hehe.. hoppsan, det tänkte jag inte ens på ;) Men jag ljög ju för en god sak :) Det verkar som sagt som om arbetsmarknaden i Spanien är lite annorlunda än den här hemma. Kul att få gå på så många intervjuer! Men sen är ju du jätte duktig och flitig. Jag skulle säkert inte få lika många chanser som du fått :) kram kram!

KARLAVAGNEN sa...

Har du provat med IBM i Madrid. Vet att de sökte folk för ett tag sedan?

Anonym sa...

Hej hej! Det är jag igen =) Såg att du skrivit en kommentar i ett gammalt inlägg precis. Det om Bulgur =) Det är ju riktigt gott, vi testade fulkorns bulgur och lime kyckling och senast igår gjorde vi egen chili con carne och bulgur till. Supergott! =)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com