onsdag 29 oktober 2008

Snö

Det har snöat pâ flera ställen i spanien i natt (inte här dock). Ingen ovanlighet men det ovanliga är att den kom i slutet av oktober istället för i november (3 dagar kvar till november). Pâ nyhetsmorgon ägnas massor av tid till reportage ute i snön. Reportrarna är helt förundrade över mängden snö (4 cm) och den otroliga kylan ( - 7 grader), de pulsar runt i snön och utropar gâng pâ gâng hur mycket, hur kallt det är och de fejkar att de blir fast med bilen i snön (det mâste varit fejk eftersom massor av andra bilar passerar och reportrarna har trots allt snökedjorna pâ) sâ de mâste vänta i flera timmar pâ plogbilen. Och jag skrattar och tänker dumma spanjorer. För vi svenskar är ju alltid sâ smarta och gör allting sâ rätt!

2 kommentarer:

Patrik Edvardsson sa...

Glömde bort att du hade en blogg, men jag gillar den (kanske för att jag känner igen mig i mycket av de funderingar som man har när man bor utanför sitt hemland). Och kom ihåg, det finns mycket sämre städer att bo i än Madrid:)

/från ett nollgradigt Amsterdam

Anonym sa...

Nu har det även kommit lite snö här hemma i Gävle. Dock inte mycket det är nog borta under morgondagen. Jag är å andra sidan redo för vinter med ny jacka och nya pjuck. När tänkte du besöka hemlandet igen då?

kramar!

 

www.emmaimadrid.blogspot.com