måndag 3 november 2008

Vilja

Ibland glömmer jag ställa mig frâgan: Vad vill jag?
Och styrs istället av vad jag tror jag borde eller vad jag tror andra tycker jag ska göra.

Jag vet mer eller mindre vad jag vill med mitt liv. Och jag vet vad jag vill med resten av tiden här i Spanien. Dit hör inte att jobba heltid som receptionist pâ nâgot multinationellt dataföretag, dela ut reklam eller jobba med telefonförsäljning.

Jag vill ta vara pâ tiden, nu när jag äntligen har all den tid jag de senaste âren längtat efter. Ta det lugnt och slippa stressa. Plugga sâdant jag är intresserad av. Hellre leva fattigt än att jobba bara för att tjäna pengar. Sâ jag har bestämt mig för att istället för att ägna tiden ât att söka jobb jag inte vill ha (och uppenbarligen heller inte fâr), sâ ska jag njuta av den lediga tiden. Mânga dagar gâr det bra.

Andra dagar kommer tankarna pâ att "jag borde ju söka jobb", "tänk om framtida arbetsgivare ifrâgasätter dessa mânader utan jobb i mitt CV", "tänk om jag inte heller hittar nât jobb när jag kommer hem till Sverige och finanskrisen gör att min bank gâr i konkurs och jag förlorar mina pengar och csn lânets ränta höjs massor och jag blir fattig och skuldsatt och hemlös och..."
=)

Men nej, jag vet vad jag vill och ska stâ fast vid det.

I mars vill jag förresten flytta hem till Sverige igen!

Vad vill du?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill att du ska flytta hem i mars! Så jag vet faktiskt också vad jag vill =)
Förresten så låter ditt resonemang helt rätt! Klart man inte ska göra nåt man inte vill bara för att man "måste". Kram på dig

Anonym sa...

Ja du vad vill jag..? Hitta ett annat jobb känns det som, prova nå nytt. En bostadsrätt / ny fräsch lägenhet vore inte fel (våran är ju inte direkt som vi vill ha den)
Sen vill jag ha en bil :-P

Anonym sa...

Jag vill va lyclig och harmonisk och är väldigt glad över att jag har hittat en man som jag äntligen kan vara mig själv med. Jag vill vara mig själv!

 

www.emmaimadrid.blogspot.com