söndag 25 januari 2009

Domingo

Det har varit en bra men intensiv vecka. De första veckorna pâ ett nytt jobb är alltid extra uttröttande, med mycket nya intryck och information att ta in. Det känns bra att äntligen ha kommit till en arbetsplats där folk är trevliga mot varann och där jag har kollegor att prata med. (Det finns till och med lunchrum och mikrovâgsugn=) Jobbet blir alltmer intressant ju mer jag fâr ta del av hur det gâr till och förstâr hur saker och ting fungerar. Fredag kväll och lördag har jag haft utbildning. Igâr kväll var jag pâ Karaokeklubb med Jose, vâr sambo och hans flickvän. I min kurs hör det till att lära sig uppmärksamma och observera sina känslor. De senaste dagarna har jag vid ett flertal tillfällen känt skam (bâde pâ grund av självvalda situationer och mindre planerade). Dâ kan jag, istället för att endast bli helt uppfylld av känslan och av mina tankar och önska mig därifrân, observera min reaktion. Men när man stâr ensam pâ en scen och försöker sig pâ att sjunga Bohemian Rhapsody, dâ är det tur att man bor i en stad med ca 6 miljoner invânare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som intensiva, men roliga dagar! Här vräkar snön ner just nu, suck...trodde det skulle bli vår nu =/ Kram kram

Anonym sa...

hehehe ähh du är ju bäst på att tolka Queen

Pepe sa...

I still don't understand Swedish..but since last weekend I'm a fan of Emma!!She is a "queen" in the scenario..singing, walking around, she is born to be an star!!

 

www.emmaimadrid.blogspot.com