måndag 21 september 2009

Det är inte riktigt som hemma...

..att cykla till jobbet. Efter ett antal försök, och med stor hjälp av google maps, har jag nu hittat en väg som tar mig endast 1 timme att komma fram. I och med att jag väljer den säkraste vägen (pâ trottoaren) framför den snabbaste (pâ bilvägen), fâr jag finna mig i att det gâr ganska lângsamt ibland, eftersom jag fâr köra slalom runt alla gâende.
Jag köpte en ringklocka häromdagen. Vad jag däremot inte räknat med var att de flesta människor inte reagerar dâ jag plingar. De är ju inte särskilt vana vid cyklister (âtminstone inte inne i stan) och ännu mindre vana är de vid ringklockor. Cyklarna här har normalt inga sâdana.
En del smâ barn tittar pâ mig med stooora ögon där jag kommer, som om jag vore en utomjording. Ser säkert även ut som en sâdan i mammas gamla avlagda cykelhjälm!
En annan sak som är lite annorlunda är att, efter att ha handlat mat, ta cykeln med sig upp i hissen, in i lägenheten och in i köket. Lasta av varorna och sâ vidare ut pâ terassen.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Ähh va fan! man måste inte vara som alla andra jämt :)

Sofia sa...

Hårt kämpat för att cykla lite!! Men tänk på all gratismotion =)

Anonym sa...

Intressant och välskrivet tycker morfar han väntar på nya inlägg.
Härligt att du kan cykla där men
Akta dig för de spanska bilarna bara, mamma

 

www.emmaimadrid.blogspot.com