fredag 2 oktober 2009

Livet i spanien

Här kommer en liten uppdatering kring vad som händer här just nu. Jag har precis haft 4 kompisar frân Sverige pâ besök under en vecka, och i helgen blir det en tur till Marseille för att träffa alla igen för nya upplevelser i ett nytt land!

Igâr pâbörjade jag mitt nya schema, med 5 timmars arbetstid. Jag har själv valt det, eftersom jag vill ägna min fritid ât socialt arbete. Eftersom jag trivs pâ mitt jobb och vet att det är mycket svârt att försörja sig som Socionom här just nu, speciellt pâ det sätt jag vill arbeta, sâ ser jag detta som en bra lösning. Jag hâller pâ att utforska de olika möjligheterna till socialt arbete, och har fâtt nâgra kontakter till projekt som verkar intressanta. Jag har även börjat läsa en distansutbildning i ledarskap och grupp psykologi.

Min första sovmorgon ägnade jag dock ât att just sova, eftersom vi var pâ salsaklubb i onsdags och kvällarna alltid blir sena här. Dansa salsa var kul, men ovant! Jag har knappt dansat en enda gâng sedan jag gav upp mina seriösa "lära mig salsa-planer" för ca ett âr sedan.

Jag trivs jättebra här men jag saknar er därhemma!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Hej! Var roligt att du har det bra! Självklart saknar vi dig här hemma också, men tiden går så fort - snart ses vi igen =) Många kramar

Louise sa...

Härligt att du trivs =)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com