fredag 19 februari 2010

Yoghurtfilosofi



Så var jag hemma i Sverige igen och det blir inte så mycket bloggande. Eftersom jag tror att de flesta av mina läsare finns här i närheten så föredrar jag att träffas på riktigt! Ibland dyker det dock upp saker jag vill kommentera, som detta recept på en usel dag:

1. Sov för lite
2. Hoppa över frukosten
Sen kan du lita på:
Att bussen kör ifrån dig
Att alla är dumma och fula
Och att du haft smartare dagar i ditt liv.

Jag tycker det är så fascinerande hur vi kan uppleva en och samma plats, samma människor och samma situationer på så totalt olika sätt från en dag till annan, allt beroende på hur vi mår. Och det är så lätt att hamna i en ond cirkel...
Men jag tror verkligen, till skillnad från yoghurtpaketet, på vår stora makt att påverka och ändra på vår inställning. Titta lite närmare på de där dumma, fula människorna, lyssna på dem och se att de inte är så dumma och fula ändå. De är ju bara människor precis som du, med bra och dåliga dagar. Ge dem ett leende och du får ett tillbaka. Vi kan ju faktiskt äta yoghurten vi glömt redan när vi står där på busshållplatsen och väntar på nästa buss!

1 kommentar:

Sofia sa...

Haha,så sant så! =)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com