torsdag 4 mars 2010

sol och ofrivillig springnota

Nu är jag i Madrid så nu kan jag ju skriva lite tänkte jag. Är här på en två veckors semester. Semester från jobbsökandet. Men snart ska jag börja jobba så jag förtjänar nog en semester ändå!
Har haft en riktigt skön dag på stan med sol och skön temperatur. Åt frukost med en kompis på ett café. Hon frågade mig nu precis om vi verkligen betalade notan. Nej, det gjorde vi ju inte! Vi tog vårt kaffe och våra mackor, satt där i lugn och ro och sen gick vi helt enkelt ut. Det var inte meningen, jag lovar, jag är en ärlig människa!

4 kommentarer:

sophie sa...

Men Emma!! ;D Och du är på semester i det land nu nyss åkte ifrån. Du är rolig du :) Vart är det du har fått jobb? Kan väl omöjligt vara 7eleven? :) Kram!

emmaimadrid sa...

Jag har ju Jose och kompisar här, så det är snarare det än semestermålet i sig. Ett regnigt Madrid (med undantag från gårdagens sol) är inte särskilt lockande!

Sofia sa...

Haha, ja springnota är ju inte riktigt din stil! Grattis till jobbet!! Vart blir det? Kram =)

sophie sa...

Jag skrev utifrån ditt inlägg där du skrev ".....Men snart ska jag börja jobba så jag förtjänar nog en semester ändå!" Det var inget illa menat vetdu :) Du vägrar berätta om ditt jobb, måste vara nåt alldeles extra :P

 

www.emmaimadrid.blogspot.com