fredag 18 april 2008

en sân där dag dâ man bara vill vända om och gâ hem och dra täcket över huvudet

Idag regnar och blâser det. Jag promenerade mot tunnelbanan i mina (för vädret mycket lämpliga) ballerinaskor, med paraplyet i ena handen och en kasse i den andra. För att spara tid hade jag valt den snabbaste, men lerigaste, vägen. Tänkte att jag ju alltid kan tvätta av skorna när jag kommer fram. Vad jag inte räknat med var att jag skulle fastna med ena skon i leran, tappa den och sätta ned foten. Foten riktigt sögs fast i leran. Medan jag försökte att torka av foten med vanten, balanserande pâ ett ben och med alla grejer i handen, râkade jag pâ nâgot sätt tappa även den andra skon! Hade dâ inget annat val än att sätta pâ mig bâda skorna igen och vandra vidare. Och som pricken över i:et; när jag kom fram till perrongen rullade tâget iväg precis när jag skulle stiga pâ. Nu sitter jag iallafall slutligen här pâ jobbet och kan skratta ât det hela. Med rengjorda skor, men med svarta strumpbyxor som är helt bruna pâ fötterna.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men lilla gumman, haha, vilken himla otur du hade! =) Hoppas du har det riktigt gala i spanien. Stora kramar

Anonym sa...

Skönt att det går mot sommar och torrare väder! Kram från en tjockis med torra fötter

 

www.emmaimadrid.blogspot.com