onsdag 16 april 2008

min egen hemmaman

José har gjort en städlista eftersom han tycker att vi andra inte sköter städningen av köket ordentligt. Hans idè var att köket skulle skuras varje kväll men det var vi inte riktigt överrens om. Sâ nu har vi löst det hela med en städlista. Var och en fâr städa när man känner för det. Som ni ser sâ leder jag poängligan (fast ett X är fusk, det satte José dit när jag torkat av diskbänken. Hans X är förresten ocksâ fusk, han tyckte att han förtjänade det =).

Eftersom José tycker om att laga mat och är duktig pâ det och eftersom jag är ganska lat när det gäller sâdant sâ är det han som stâr för matlagningen. Och eftersom han jobbar hemifrân de veckor han inte reser sâ är det han som sköter det mesta av städningen. Min uppgift är att diska. Jämställt och bra tycker jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Hej...I don't understand Swedish (not yet). But this is the only way to keep an apartmetn with 4 person clean :-).
By other hand,I have to say, that it is a pleasure live with Emma (even when she is becoming a bit Spanish..jajajajaja..) I think in a few months she will be singing "flamenco".

 

www.emmaimadrid.blogspot.com