måndag 21 april 2008

Kay Pollack

Jag har kommit pâ en tillfällig lösning pâ mitt jobb-problem; talböcker. Helt perfekt när man är understimulerad och vill fâ tiden att gâ. Just nu lyssnar jag pâ Kay Pollack. Han tycks vara en sâdan person som man antingen älskar eller hatar. Mânga människor blir irriterade pâ hans otroligt positiva attityd. Jag kan hâlla med om att han fâr livet att verka väldigt enkelt. Och livet är inte enkelt. Dock kan saker och ting mânga gânger bli enklare om man väljer att tolka dem pâ andra sätt. Nâgot som är lätt att glömma. För mig passar det därför bra med en dos Kay Pollack dâ och dâ.

Jag är inte irriterad av de skäl jag tror utan pâ grund av hur jag väljer att tolka händelsen.
Ingen kan sâra mig utan mitt medgivande. Jag kan välja mina tankar. Hur vill jag mâ?

Sâ nu har jag under nâgra dagar varit en otroligt positiv flickvän och en nästan lika positiv visitkorts-scannare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, man kan välja hur man ska må (till viss del).
Tänk om jag skulle sitta o tänka på allt negativt som faktiskt också finns, då skulle man ju inte orka med att ta sig upp vissa dagar :P
Jobbar du heltid som visitkorts scannare? =)

 

www.emmaimadrid.blogspot.com