söndag 18 maj 2008

att längta

I fredags kom José tillbaka efter 10 dagars resa. Jag tror att alla par mâr bra av att dâ och dâ vara ifrân varandra. När man fâr längta efter den andre uppskattar man sâ mycket mer den tid man sedan fâr tillsammans. Jag tycker inte om att José ibland mâste resa till otrygga länder där det knappt rekommenderas att man lämnar hotelrummet, men en fördel med detta är att jag inte tar honom för given. När man pâminns om att livet är osäkert tar man vara pâ varandra pâ ett annat sätt.

Helgen har varit riktigt bra, vi har utforskat staden, ätit god mat och dansat i en park. Det har varit fest i Madrid under nâgra dagar, San Isidro, sâ det har varit mycket folk ute pâ stan. En sak jag tycker om med Spanien är att här umgâs man oftare ute pâ gatorna, människor i alla âldrar samlas och äter och dansar tillsammans. Trots trâkigt väder de senaste veckorna har vädret under dessa dagar varit helt ok.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner faktiskt igen det där från när vi var i Bryssel - även om jag var bra mycket yngre än vad du är nu. Men där sov man i stort sett bara i lägenheterna och sen var man ute hela kvällarna och umgicks! Riktigt mysigt - något vi borde börja med i Sverige kanske? Puss och kram

 

www.emmaimadrid.blogspot.com