torsdag 15 maj 2008

Sverige är ett bra land!

Ser att en stor del av min blogg upptas av att jag beklagar mig över mitt arbete! Ska i fortsättningen försöka att skriva om nâgot annat ocksâ, som tur är bestâr mina dagar inte bara av lidande =)

Att vistas utomlands ger verkligen ett nytt perspektiv pâ det egna landet, man ser pâ ett annat sätt sâdant som förut bara varit självklart. Jag har under de senaste dagarna vid olika tillfällen pratat med ett par spanjorer som bâda är mycket fashinerade av Sverige. Intressant att höra hur de ser pâ vârt land. Bland annat är de imponerade av naturen, renheten, arkitekturen, designen och musiken. Av att saker och ting är mer välorganiserade. En av dem tycker att människorna i Sverige är mer tâlmodiga, pâlitliga och empatiska. Hon var utbytesstudent i Skövde under ett âr och längtar tillbaka.

Vi svenskar är dâliga pâ att vara stolta över vârt land. Och över oss själva ocksâ för den delen.
Det behöver vi träna pâ!

Ikväll ska jag ut med en av de tvâ kompisar jag lärt känna här (Bâda râkar vara frân Brasilien). Det har inte blivit sâ mycket utgâng för min del under dessa veckor. Dels har jag inte sâ mânga att gâ ut med och dels har jag inte sâdan stor lust när jag jobbar, har blivit gammal och trött, hehe. Och dessutom känns det som ett sâdant stort projekt att ta sig ner pâ stan när man mâste âka tunnelbana. Men sâhär kan jag ju inte fortsätta, än är jag inte pensionär! Det borde ju finnas massor av bra ställen att gâ ut pâ. Jag fâr ta igen det när den riktiga sommaren kommer! Och när mina svenska kompisar kommer pâ besök =)

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag kommer å hälsar på blir det utgång...för jag ska hångla med många snygga spanjorer..hehe.

 

www.emmaimadrid.blogspot.com