måndag 5 maj 2008

ett inlägg till för att inte somna...

Jag hade tänkt mig att jag skulle passa pâ att vila och ta det lugnt under den här utlandsvistelsen. Inte stressa. Inte jobba heltid. Men sâ hamnade jag här, 9-18, pâ ett jobb som inte ger mig ett dugg. Fast stressar gör jag definitivt inte. Fördelen med det här jobbet är att jag kan lämna halva hjärnan hemma, komma hit halvsovande och förbli i min egen värld under hela dagen. Sâ pâ sätt och vis vilar jag ju, vilar frân ansvar. Här är mina största ansvarsomrâden att fylla pâ minibaren och svara i telefonen. Och komma nâgorlunda i tid. Och hâlla mig vaken. Just nu är det senare lite kämpigt.
Men tvâ mânader här fâr räcka har jag bestämt, vill göra nâgot mer vettigt med min tid. Planen är att säga upp mig sâ att jag fâr semester i juni!

Inga kommentarer:

 

www.emmaimadrid.blogspot.com